Aquest temple es va construir en el segle VI, durant el regne
de Silla; i a l’interior del recinte hi havia una pagoda de nou pisos, de la
que una reproducció a escala 1/10 en el centre cultural.
La construcció del temple va començar l’any 553 en un terreny a
l’est del recinte reial, durant el regnat de Jinheung. En un principi el rei
tenia previst construir-hi un palau, però quan va saber que per allà s’hi havia
vist un drac groc va decidir canviar de plans i construir-hi un temple, un lloc
on els monjos poguessin anar a resar pel benestar de la nació, cercant la
protecció de Buda.
Aquest temple tenia també un objectiu més prosaic, i era el
d’impressionar als dignataris estrangers.
A Silla, abans de l’arribada del budisme seguien el xamanisme,
que considerava a Bak Hyeokgeose un Déu. El rei Beopheung volia convertir el
budisme en la religió de l’estat, però els funcionaris de la cort i els nobles
s’hi oposaven.
Durant el període de Silla aquest temple va ser el temple més
gran de la nació i aquí s’hi conservaven els tresors més importants del
budisme. Les pintures murals del temple presentaven un vell pi dibuixat per
l'artista Solgeo.
L’any 660 es va encarregar a l’arquitecte Abiji la construcció
d’una pagoda de fusta, de nou pisos. Abiji era del regne veí, el regne de
Baekje, un dels Tres Regnes que hi havia en aquell moment a la península
coreana; Silla regnava sobre el sud-est de la península i Baekje sobre el
sud-oest. Els arquitectes d’aquest regne tenien molt bona reputació pels seus
coneixements en la construcció en fusta.
El mestre arquitecte Abiji, va dissenyar la pagoda i la
construcció la va realitzar Yongchun i 200 homes més, utilitzant tan sols fusta
i pedra.
La nit abans de que s’aixequessin les columnes que sustentaven la pagoda, l’arquitecte Abiji va somniar la caiguda de Baekje, d’on era ell, i va refusar continuar amb la construcció.
Però segons es diu en el llibre d’història dels Tres Regnes, va passar un fet sorprenent: es va sentir un tro i van aparèixer un vell monjo i un home molt forçut que van erigir les columnes i després van desaparèixer màgicament. Abiji va quedar tant impactat per aquest fet que va acceptar que la futura desaparició del seu país era el destí dels déus, així que va reiniciar les obres.Un cop finalitzada la pagoda, la reina Seondeok va unificar els
Tres Regnes. Es diu que la pagoda va tenir un paper fonamental en el procés d’unificació.
Els monjos d’alt rang de Silla predicaven en aquest temple i
molts reis venien a escoltar les seves ensenyances budistes.
L’any 1238, durant les invasions mongols es va cremar i
actualment no queda cap construcció en fusta de l’època de Silla.
Actualment es conserven tan sols els fonaments, que eren 60
blocs de pedra. I se sap que la pagoda estava sostinguda per vuit pilars a cada
costat.
S’han trobat algunes de les pedres originals del temple, així
com pedestals de les estàtues budistes monumentals. Una de les estàtues que hi
havia era una figura del Buda Sakyamuni, de cinc metres d'alçada.
No s’han trobat prou evidències com per tenir una idea precisa de
com era el temple, el que fa impossible la seva reconstrucció. Sí que s’ha
pogut saber és la superfície que ocupava, que és unes vuit vegades més gran que
la del temple Bulguksa.