12 de gener 2020

Sud d’Itàlia. La Pulla_1: Bari

Aquest cop no he anat massa lluny. He fet un breu viatge per una regió d’Itàlia força desconeguda, però que comença a obrir-se al turisme estranger. He estat pel sud d’Itàlia, a la Pulla; si es visualitza Itàlia com una bota, la Pulla es troba al taló, a la costa del mar adriàtic. Bari és la capital i la ciutat més poblada. 

Hi ha vol directe des de Barcelona a Bari, amb vueling; hi havia forces famílies que anaven cap allà. Ara be, durant el recorregut, em va semblar que tota la gent que trobàvem fent turisme eren italians. El grup amb el que anava era majoritàriament d’italians, de diferents regions del país. Ha sigut curiós i interessant. A més, sabent català i castellà és molt fàcil entendre’ls. 

Vaig arribar a l’hotel a els 4 de la tarda, i estava molt ben ubicat, a menys de cinc minuts de l’estació. Tan sols tenia que creuar l’estació i ja arribava al centre de la ciutat. De la plaça de l’estació surten un parell de carrers comercials que porten al centre històric. 

El dia era horrible; havia estat plovent i feia molt fred i vent. A més, al desembre el dia és molt curt. Aquí a les cinc de la tarda ja és fosc. 

Vaig arribar fins a prop del baluard, a tocar del mar, però feia massa fred i no m’hi vaig apropar. Em vaig dedicar a explorar els carrerons del barri antic (no sé mai massa be com dir-ne). Una mica laberíntic. 

Més d’un cop vaig haver de tornar enrere perquè havia arribat a un patí de casa o un carrer sense sortida. 

Vaig entrar a la catedral de sant Sabí, que em va agradar molt. És molt sòbria, i té una cripta a sota, en un altre estil més carregat. La catedral és del segle XII. Em va sorprendre trobar aquí l’estil romànic. Després vaig veure que en moltes poblacions es pot veure aquest estil arquitectònic, el romànic pullense. D’aquestes esglésies m’agrada la senzillesa, les parets gairebé nues, les escultures en pedra. Més tard, al llarg del circuit vam tornar a Bari i vaig fer una visita més completa de la catedral i el barri vell. 

Els carrerons centrals de Bari vecchia estaven il·luminats pel Nadal. Tenien diferents rètols lluminosos, estrelles... Ambient nadalenc pertot arreu. 

No vaig passejar massa ja que era fosc i feia molt de fred, o sigui que vaig deixar la zona antiga i vaig tornar a la zona comercial que estava molt animada, i me’n vaig anar cap a l’hotel.