10 de gener 2024

Corea del sud-22. Dongmun, mercat tradicional de Jeju

Un cop arribem a Jeju anem al mercat tradicional , Dongmun. Primer donem una volta pel recinte i després dinem per allà.

Aquest mercat es va fundar després de l’alliberament, l’any 1945. És el més gran i el mercat permanent més antic de l’illa. Va patir dos incendis greus, un en el 1953 i l’altre en el 1954; aquest darrer incendi va destruir el mercat i tot el barri. Llavors es va construir de nou en el lloc actual, tot conservant el nom original.

És un dels mercats més populars de l’illa. Hi venen peix, però també altres aliments i moltes altres coses. També hi ha mercat nocturn. A començaments de la dècada del 2000 es va renovar i modernitzar.

És interessant passejar per allà. Vaig menjar peix, verat, però em va sorprendre que no era fresc, sinó peix sec cuinat. També ens van dur una mica de sashimi, d’alguna cosa de color blanc que no vaig saber identificar i que estava força dura. Vaja, que no vaig encertar massa el dinar.

Tenia que haver escollit un plat de gambes i arròs que vaig veure en una parada; el que no tenien lloc per seure.