08 de juny 2025

Pakistan-57. Hyderabad: basar Shahi i torre Naval Rai

El mot Shahi deriva de Shah, que significa rei. Se’l coneix com a basar Shahi ja que es va establir en època dels Kalhora, quan van traslladar aquí al capital i van persuadir a molts comerciants perquè vinguessin aquí a fer els seus negocis.

Aquesta és una de les zones més antigues de la ciutat i també el mercat més barat.

Abans de la partició la ciutat tenia molts edificis senyorials, bona part de la població vivia bé i la classe hindú educada va decidir crear institucions per al futur de les properes generacions. Actualment queden molt pocs edificis i institucions d’aquell temps. De totes formes, passejant pel basar encara es poden veure alguns antics edificis amb balcons tallats en fusta.

El mercat Shahi, és un dels mercats més llargs d’Àsia (2 km). En un extrem del mercat hi ha la torre del rellotge.

La torre del rellotge es va construir molt abans de la partició del subcontinent indi, en el 1914. Naval Rai era un recaptador d’impostos del Raj britànic i va ser en reconeixement als seus serveis que l’administració britànica li va posar el seu nom a la torre. En la mateixa època es va construir el mercat de peix i de carn. Les pedres utilitzades per a la construcció es van portar de Delhi. En la dècada de 1990 es van renovar la torre i els seus voltants.