13 de maig 2021

Perpinyà_1

Feia temps que tenia pendent anar a conèixer Perpinyà, a la Catalunya Nord, i l'estiu passat, amb la pandèmia, com que no es podia anar gaire lluny, vaig aprofitar a fer una escapada cap allà. Vaig estar-hi 4 dies, temps suficient per veure aquesta ciutat i copsar l’efecte de la pandèmia a l’altra banda dels Pirineus.
Vaig triar un hotel que estava entre l'estació i el centre. Vaig deixar la maleta, ja que l’habitació encara no estava preparada i vaig sortir a passejar. La primera impressió que vaig tenir va ser que hi ha menys botigues tancades que a Barcelona i força turisme. Ara bé el turisme era majoritàriament francès. I gairebé no vaig sentir a ningú parlant català. Aquell primer dia, era un dijous, no era obligatòria la mascareta si estaves a l’aire lliure. Així i tot hi havia gent que la duia, potser la meitat dels vianants.

L’avinguda que enllaça l’estació amb el centre és l’avinguda del General de Gaulle. Els carrers estan retolats en francès i català. Arribar al centre no costa gaire i de seguida em vaig trobar a la vora del canal, i una mica més enllà vaig poder veure l’emblemàtica estructura del Castellet.